Ook bij een Medi-Card opname heeft DKV een schadeaangifte nodig die door de verzekerde werd ingevuld!
Indien u wordt opgenomen in het ziekenhuis en u legt de Medi-Card voor aan de opname-dienst, dan controleert deze via de website
van DKV of u in orde bent met uw verzekering. Nadat de opnamedienst bevestiging heeft ontvangen, krijgt u van hen een opnameformulier (=schadeaangifteformulier) dat BINNEN DE 5 DAGEN ingevuld en ondertekend dient teruggestuurd te worden naar DKV. Het is heel
belangrijk dat u de schadeaangifte zo volledig mogelijk invult, zodat het voor DKV duidelijk is om welke reden u precies werd opgenomen. Indien DKV de schadeaangifte niet ontvangt en dus niet op de hoogte wordt gebracht van de reden van de ziekenhuisopname,
zullen de kosten voor de opname gerecupereerd dienen te worden. Bovendien zullen ook de eventuele pre- en posthospitalisatie-kosten (indien die verzekerd zijn) niet terugbetaald kunnen worden.
Indien het een opname betreft die niet via het Medi-Card
systeem werd gemeld (in een ziekenhuis waarmee DKV geen conventie heeft afgesloten), dient DKV OOK STEEDS een aangifteformulier te ontvangen met de vermelding van de reden van de opname.
Via de link hieronder kan u het aangifteformulier downloaden,
kies DKVhospitalisatieaangifte :
NUTTIGE DOCUMENTEN